Uniwersalna linia do badania pojazdów o DMC do i powyżej 3,5 t.
Proces kontrolny sterowany jest za pomocą Centralnej Jednostki Sterującej wyposażonej w oprogramowanie kierujące pracą poszczególnych urządzeń.
W skład linii wchodzą:Urządzenie rolkowe w standardzie wyposażone jest w miernik nacisku na pedał hamulca, przewodowy czujnik do pomiaru zmian ciśnień pneumatycznego układu sterowania hamulców, bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania oraz nakładki motocyklowe. Opcjonalnie wyposażenie do RHE-30/6S stanowi dociążacz hydrauliczny oraz układ wagowy, które pozwalają na dociążenie osi podczas procesu badawczego dla sprawdzenia skuteczności hamulców załadowanego pojazdu.
Wszystkie urządzenia wchodzące w skład linii, oprócz wizualizacji wyników na monitorze CJS, posiadają kasety pomiarowe rozmieszczone wzdłuż ławy, na których powtarzane są wyniki spływające do jednostki centralnej. Zastosowanie takiego rozwiązania ułatwia pracę diagnoście, ponieważ może on śledzić na bieżąco wyniki pomiarów z poszczególnych urządzeń jeszcze w trakcie trwania całego procesu badawczego. Duże oraz czytelne kasety pomiarowe pozwalają na odczytanie wyników nawet ze znacznych odległości (średnica zegarów na tablicy RHE-30/6S to aż 30cm), bez konieczności wysiadania z badanego pojazdu.
Dopełnienie UNILINE-5000 stanowi urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdów o dmc. do i powyżej 3,5t - SZ-16.
Podobnie jak w przypadku linii do 3,5t istnieje możliwość stopniowego kompletowania urządzeń bez konieczności zakupu pełnej linii. Pozwala to na rozłożenie kosztów zakupu UNILINE-5000 w dłuższym okresie czasu.
Urządzenia posiadają pełną dokumentację niezbędną do dopuszczenia na stacji kontroli pojazdów.
Do zalet linii należy niewątpliwie zaliczyć sterowanie drogą radiową, wspólny pulpit sterowniczy integrujący urządzenia w linię CJS (PC, monitor, drukarka, mysz, klawiatura), prostą obsługę, możliwość prowadzenia badań w trybie automatycznym lub ręcznym, wysoką jakość wykonania oraz trwałość.
Połączenie urządzeń poprzez CJS zapewnia: